Autoritatea pentru protectia datelor a Irlandei (Data Protection Commission) a publicat raportul pe anul 2018. Autoritatea care supravegheaza cele mai mari companii din lume, precum Facebook, Google, Apple, Tweeter, Linkedin, WhatsApp sau Instagram a raportat o crestere semnificativa a numarului de plangeri incepand cu 25 mai.

Conform raportului, dupa data de 25 mai s-au inregistrat 2864 de plangeri, cele mai multe (977) fiind pentru ingradirea accesului la date. In perioada 1 ianuarie 25 mai s-au inregistrat 1928 de plangeri. Dintre acestea 510 au fost evaluate si respinse, 868 au fost rezolvate si 550 sunt inca in curs de rezolvare.

Cele mai vizate au fost companiile de e-mail marketing, 18 la numar, urmate de 11 companii ce se ocupa cu sms marketing si 3 companii care utilizeaza marketing prin telefon. In urma plangerilor facute fata de aceste companii, s-au depistat 30 de abateri de la regulamentul pentru protectia datelor personale. ( E-privacy).

In privinta notificarilor catre autoritatea competenta, cu privire la incidentele de securitate a datelor, raportul arata ca au existat 1198 de notificari in perioada 1 ianuarie 25 mai si 3542 dupa intrarea regulamentului in vigoare. Dintre acestea, 38 de notificari au fost formulate de catre 11 companii multinationale.


Autoritatea anunta o crestere a bugetului de la 1.7 mil Euro in 2013 la 15.1 milioane Euro in 2019.

Consultarea generala a societatilor comerciale din Irlanda cu autoritatea competenta nu si-a schimbat comportamentul dupa implementarea GDPR. Astfel, in sanatate nivelul de consultare a crescut cu 1% dupa data de 25 mai 2018 comparativ cu perioada 1 ianuarie-24 mai. Sectorul privat si financiar au avut o scadere de 8% de la 58% la 50%, iar sectorul public a avut o crestere de 7% de la 28%, in perioada 1 ianuarie- 24 mai, la 35% in perioada 25 mai-31 decembrie.